De twaalfde Twinkle100 wordt komende week gepresenteerd. Twinkle deelt alvast een aantal bevindingen uit de lijst met online zwaargewichten.
In de nieuwe Twinkle100 staan 250 online retailers gerangschikt op hun Nederlandse webomzet in het afgelopen jaar. Daarvan staan er 101 met een omzet van méér dan 20 miljoen euro genoteerd, zoals we eerder al meldden.
20.660.000 euro
Omzet van de nummer 101 in de nieuwe Twinkle100
72
Aantal (van de 250) bedrijven in de categorie ‘fashion & sport’, daarmee de branche met de meeste noteringen
1.194.541
Gemiddeld aantal dagelijkse Nederlandse bezoeken aan de lijstaanvoerder van de Twinkle100
8
Het aantal Zeeuwse bedrijven in de Twinkle100
79
Aantal bedrijven uit de top-100 dat een afhaaloptie biedt
2,95
De gemiddelde laadtijd in seconden van de 100 grootste online retailers van Nederland (‘Time to Interactive’ op desktop)
45,8
Het gemiddelde percentage direct verkeer naar de websites van de top-100
99
Aantal bedrijven uit de top-100 met een YouTube-account
30
Aantal bedrijven uit de top-100 dat WordPress gebruikt als CMS.
6.100.000
De online omzet van het laagst genoteerde bedrijf in de nieuwe Twinkle100 (nummer 250)