Black Friday wordt gemeengoed voor top Twinkle100

Black Friday begint gemeengoed te worden onder de grootste online retailers van Nederland. Een rondgang langs de webshops van de top-20 in de Twinkle100 leert dat veel partijen dit jaar op de Black Friday-omzettrein springen.

De van oorsprong Amerikaanse feestdag wordt vandaag wereldwijd groots gevierd met flinke kortingen voor consumenten. Ook in Nederland lijken webwinkels te willen profiteren van de ‘shopgekte’ rond deze dag.

Top-20
Negen van de twintig grootste online spelers van ons land adverteren met Black Friday-kortingen. Laat je de food bedrijven uit die lijst, dan blijkt het merendeel van de retailers mee te doen. Op de homepage van Bol.com, wehkamp, Zalando, H&M, Media Markt, Blokker, Bax-shop, Otto en Conrad prijken fikse kortingen voor vandaag.

Gehele weekend
Een aantal partijen trekt de kortingsperiode zelfs door naar het gehele weekend (Bol.com, wehkamp, H&M, Media Markt, Blokker en Otto) of naar – ook een belangrijke shopdag – Cyber Monday. Retailers als Coolblue, Hema en De Bijenkorf slaan Black Friday over en richten zich op het typisch Nederlandse pakjesavond.

Verschuiving naar online
In de Verenigde Staten verschuift het zogenoemde Thanksgiving weekend – waarin ook Black Friday en Cyber Monday vallen – steeds meer naar online. Volgens de National Retail Federation (NRF) daalt het aantal consumenten dat de gang naar de fysieke winkel maakt sinds 2012, omdat zij liever online kopen én omdat retailers steeds eerder met kortingen starten, vooral in de webwinkel.

Shopping Today

Het grootste e-commerce-kennisevent van Nederland en brengt meer dan 1.400 professionals uit de sector samen. Of je nu een retailer, brand, techbedrijf, consultant of solution provider bent, bij Shopping Today vind je alle belangrijke spelers en kun je je kennis vergroten en je netwerk uitbreiden.


CrossBorder Event

Wil jij groeien over de grens? Kom dan naar het CrossBorder Event en laat je inspireren door experts op het gebied van crossborder e-commerce marketing en leiderschap. Cross Border e-commerce is van levensbelang als je je afzetmarkt wilt blijven vergroten. Internationale expansie is veelkoppig en dat zorgt binnen organisaties voor complexiteit én uitdaging.


Retail Media Day

Retailmedia is voor merken elk moment in de 'klantfunnel' relevant, van awareness tot loyaliteit. Mits goed uitgevoerd kan het een gamechanger zijn in de totale mediamix, die merken ondersteunt om sneller en effectiever hun verkoopdoelstellingen te behalen op de winkelvloer en via online kanalen.


Kijk voor een actueel overzicht van onze events op de website van uitgever BBP Media.