Tweehonderd bedrijven doen minstens 10 miljoen euro

Precies tweehonderd bedrijven staan met 10 miljoen euro of meer genoteerd in de nieuwe Twinkle100, die in oktober verschijnt. Van hen kwamen er 28 tot minstens 100 miljoen euro aan online verkopen.

Al sinds 2008 zijn de grootste online productverkopers in Nederland gerangschikt in de Twinkle100. In de dertiende editie staan in totaal 250 bedrijven genoteerd, met het online verkoopbedrag dat ze in 2019 in ons land hebben gerealiseerd.

Van deze bedrijven staat 80 procent, 200 ondernemingen dus, met minimaal 10 miljoen euro in de publicatie. Vorig jaar waren nog maar 186 bedrijven zo groot. Tellen we nu 28 bedrijven met bedragen van minimaal 9 cijfers, vorig jaar waren er 22 ondernemingen met 100 miljoen euro of meer genoteerd. Het duidt op de groeiende verkopen van de e-commerce toppers in het pre-coronajaar. Ook de ondergrens voor opname is weer opgeschoven.

Boordevol informatie

De nieuwe Twinkle100 is gemaakt onder leiding van Arjan van Oosterhout, voormalig hoofdredacteur van Twinkle, in nauwe samenwerking met de redactie. Voor de vijfde keer in successie fungeerde het Centre for Market Insights (CMI) van de Hogeschool van Amsterdam als onderzoekspartner. De Twinkle100 staat boordevol informatie over de grootste online verkopers van Nederland, van locaties tot keurmerken en van betaalmethoden tot platforms.

Bol.com is de laatste jaren aanvoerder van de Twinkle100, afgelopen editie gevolgd door respectievelijk Coolblue, Albert Heijn, Zalando en wehkamp.

Twinkle100 bestellen

De nieuwe Twinkle100 wordt op 29 oktober gepresenteerd tijdens Shopping Today. Abonnees van Twinkle ontvangen de uitgave daarna op de mat. De Twinkle100 2020 is (tzt) ook los te bestellen op de speciale website.

Bron: Twinklemagazine.nl

Shopping Today

Het grootste e-commerce-kennisevent van Nederland en brengt meer dan 1.400 professionals uit de sector samen. Of je nu een retailer, brand, techbedrijf, consultant of solution provider bent, bij Shopping Today vind je alle belangrijke spelers en kun je je kennis vergroten en je netwerk uitbreiden.


CrossBorder Event

Wil jij groeien over de grens? Kom dan naar het CrossBorder Event en laat je inspireren door experts op het gebied van crossborder e-commerce marketing en leiderschap. Cross Border e-commerce is van levensbelang als je je afzetmarkt wilt blijven vergroten. Internationale expansie is veelkoppig en dat zorgt binnen organisaties voor complexiteit én uitdaging.


Retail Media Day

Retailmedia is voor merken elk moment in de 'klantfunnel' relevant, van awareness tot loyaliteit. Mits goed uitgevoerd kan het een gamechanger zijn in de totale mediamix, die merken ondersteunt om sneller en effectiever hun verkoopdoelstellingen te behalen op de winkelvloer en via online kanalen.


Kijk voor een actueel overzicht van onze events op de website van uitgever BBP Media.